Felhívás! Visszaéltek a FŐTÁV nevével

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a FŐTÁV Zrt. ügyfélszolgálatára az elmúlt napokban, több egymástól független telefon bejelentés érkezett, mely szerint a bejelentők saját e-mail címükre, olyan üzeneteket kaptak, amelyben arról tájékoztatják őket, hogy számla
elmaradásuk van.

A panaszosok észrevették, hogy a számlán megjelölt ügyfél-azonosító szám nem egyezik meg a sajátjukéval, de olyan bejelentő is kapott üzenetet, aki nem ügyfelünk.

Az általunk elvégzett belső vizsgálat szerint többek között a Díjnet rendszerében nyilvántartott ügyfeleknek küldtek elektronikus leveleket a FŐTÁV Zrt. nevével visszaélve, egy olyan személy azonosítóját felhasználva, aki ténylegesen igénybe veszi szolgáltatásunkat.

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az ilyen jellegű értesítéseket körültekintően kezeljék, ne legyenek csalás áldozatai, bűncselekmény gyanúja esetén értesítsék a rendőrséget.

A Díjnet tájékoztatása alapján társaságuk az ugyfelszolgalat@dijnet.hu, valamint a server@dijnet.hu e-mail címről küld  megkereséseket. Amennyiben ezektől eltérő email címről kap üzenetet a Díjnet nevében, feltehetően adathalász levelet kapott.

A Díjnet az adatbiztonság növelése érdekében egy úgynevezett DomainKeys Identified Mail (DKIM) azonosítót is használ a rendszerünkből küldött e-mailek esetében, amivel egyes levelezőrendszerek azonosítani tudják a feladót.

Az adathalász levelekkel szembeni biztonság érdekében javasoljuk, hogy válasszon olyan levelezőprogramot, ami az adathalász üzenetek spam szűrését elvégzi.

Budapest, 2018.10. 16.

 

FŐTÁV Zrt.